Επιλέγοντας σχολή

Αυτό το άρθρο είναι παλιό και έχει μεταφερθεί (με την αυθεντική ημ/νία) από το άλλο μου blog (GreekIT) το οποίο είναι κατηργημένο.

Σε thread της λίστας greek users του HELLUG για την επιλογή σχολής με (όχι μόνο, προφανώς) κριτήριο τη χρήση open source, ο Χρήστος Ρικούδης ("BOFH" του ΑΠΘ) είχε τα παρακάτω, πολύ εύστοχα κατά τη γνώμη μου, να πει:

Δυστυχώς βλέπω ΠΟΛΥ κόσμο τώρα τελευταία να επιλέγει σχολή βάσει ηλιθιοτήτων, και απορώ τι έγινε ο παλιός καλός τρόπος:

  • Διαβάζεις το αναλυτικό πρόγραμμα των σχολών που σε ενδιαφέρουν. Δεν καταλαβαίνεις πάρα πολλά, αλλά παίρνεις μια γενική ιδέα του με τι θα έχεις να κάνεις εκεί μέσα.
  • Ρίχνεις μια ματιά στις ιστοσελίδες τους, βλέπεις την ερευνητική και εκπαιδευτική τους δραστηριότητα, ρίχνεις μια ματιά στα εργαστήρια, βλέπεις το προσωπικό του τμήματος.
  • Λαμβάνεις υπόψη σου άλλους παράγοντες που μπορεί να επηρεάζουν τις επιλογές σου (κόστος διαβίωσης, χιλιομετρική απόσταση από το σπίτι σου, δυσπρόσιτο περιοχών σε περίπτωση τμημάτων σε νησιά, κτλ. κτλ. κτλ.)
  • Ρωτάς τον κόσμο ΓΕΝΙΚΑ τι γνώμη έχει για το τμήμα, και δεν λαμβάνεις τη γνώμη πολύ στα σοβαρά υπόψιν σου (οι φοιτητές συνήθως έχουν εξαιρετικά biased απόψεις για τη σχολή τους).
  • Έχεις κάπου στο πίσω μέρος του μυαλού σου και κάποια ψιλά που αφορούν την επαγγελματική αποκατάστασή σου, χωρίς να τα παίρνεις πολύ τους μετρητοίς γιατί πρόκειται για ΠΟΛΥ ρευστά πράγματα που ίσως ν' αλλάξουν μέχρι να αποφοιτήσεις - όπως θα έχεις αλλάξει και ο ίδιος. (π.χ. ένας ηλεκτρολόγος μηχανικός, ταυτοχρόνως με οτιδήποτε άλλο κάνει μπορεί ΚΑΙ να υπογράφει Η/Μ μελέτες)
  • Εννοείται ότι όλοι οι παράγοντες δεν έχουν το ίδιο βάρος για τον καθένα. Αλλά δεν μπορώ να δεχτώ ότι το "το τμήμα ασχολείται με open source" αποτελεί ουσιαστικό παράγοντα επιλογής.
  • Τέλος, δεν ξεχνάς ποτέ ότι ένα πανεπιστήμιο σου δίνει απλά κάποιες βάσεις, μια γενική και καλή γεύση ενός αντικειμένου, και τη βασική γνώση για να μπορείς να το χειριστείς και να προχωρήσεις παραπέρα. Σ' αυτό, δεν υπάρχουν καλά και κακά τμήματα, είναι η ίδια η εκπαιδευτική διαδικασία που σου δίνει αυτή τη δυνατότητα. Το αν και πως θα την αξιοποιήσεις, είναι καθαρά και μόνο δικό σου ζήτημα.

Και σε άλλο post

And, last but not least:

Μη δίνεις σημασία (όπως κάνει η πλειοψηφία των υποψηφίων) στο ιστορικό της βαθμολογικής βάσης μιας σχολής. Η υψηλή βαθμολογική βάση μας λέει ότι οι υποψήφιοι που επέλεξαν (για οποιουσδήποτε λόγους) αυτή τη σχολή, έχουν ικανότητα για συστηματικό διάβασμα. Συνήθως αυτό είναι ένας καλούτσικος estimator της μετέπειτα ακαδημαϊκής επίδοσης σε οποιαδήποτε σχολή των συγκεκριμένων υποψηφίων, αλλά είναι απλώς και ΜΟΝΟ αυτό. Δεν μας λέει απολύτως τίποτε, ούτε για τα κριτήρια επιλογής της σχολής από αυτούς τους υποψήφιους, και το κυριότερο, δεν μας λέει απολύτως τίποτε για τη σχολή την ίδια.

Σωστός!

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Hellgate: London Alpha Test

Έρευνα ΠΑΚΟΕ 2008 για τις κατάλληλες και ακατάλληλες παραλίες της Αττικής

Apache, Subversion, Trac, MoinMoin